VELAZQUEZ, Diego Rodriguez de Silva y
Spanish Baroque Era Painter, 1599-1660
Spanish painter. He was one of the most important European artists of the 17th century, spending his career from 1623 in the service of Philip IV of Spain. His early canvases comprised bodegones and religious paintings, but as a court artist he was largely occupied in executing portraits, while also producing some historical, mythological and further religious works. His painting was deeply affected by the work of Rubens and by Venetian artists, especially Titian, as well as by the experience of two trips (1629-31 and 1649-51) to Italy. Under these joint influences he developed a uniquely personal style characterized by very loose, expressive brushwork. Related Paintings of VELAZQUEZ, Diego Rodriguez de Silva y :. | Tomas | Portrait of man | Filipu | Dean | The Topers (The Rule of Bacchus) e | Related Artists: georg engelhardt schroderGeorg Engelhard Schröder, född den 31 maj 1684 i Stockholm, gift 1727 med Anna Brigitta Spöring, död den 17 maj 1750; konstnär, porträtt- och historiemålare.
Georg Engelhard Schröders far, Veit Engelhard, hade omkring år 1670 kommit från N??rnberg och bosatt sig i Stockholm där Georg Engelhard föddes 1684. Han blev tidigt elev hos konstnären och målaren David von Krafft (1655-1724) men lämnade honom 1703 för utlandsstudier.
Under 21 år for Georg Engelhard runt i Europa. Han vistades först en tid i Nordtyskland, innan färden gick vidare till Italien. I Venezia förblev han under fem år och kopierade gamla mästare, sysslade med vedutamåleri och hade kontakt med pastellmålarinnan Rosalba Carriera (1675-1757). I Roma tog han intryck av barockmålarna Carlo Dolci (1616-1686), Carlo Maratta (1625-1713), Francesko Trevisani (1656-1746) m.fl. och tillägnade sig det raska men ytliga framställningssätt, som tillhörde den tidens italienska konst. I Paris samlade han impulser hos den franske målaren Noel Nicolas Coypel (1690-1734). Reminiscenser av den italienska och franska konsten kan man påträffa flerstädes i hans kompositioner. I London stannade han i sju år och tog starka intryck av Godfrey Knellers (1646-1723) och Dahls porträttkonst.
När Daniel von Krafft avled 1724 kallades Georg Engelhard Schröder hem till Sverige och efterträdde i december sin gamle läromästare som kunglig hovkonterfejare. Som sådan uppbar han lön. Konung Fredrik I satte stort värde på sin konterfejare, och lät honom måla otaliga porträtt av sig och sin drottning Ulrika Eleonora. År 1745 utnämndes han till hovintendent. Georg Engelhard anlitades mycket och samlade ihop en betydande förmögenhet. På 1740-talet nåddes Sverige av den nya franska smaken, i främsta rummet via konstnären Gustaf Lundberg (1695-1786), varvid Georg Engelhard kom att skjutas åt sidan. Han representerade i Sveriges 1700-talsmåleri sista skedet i det italienska inflytandet.
Långt ifrån den förnämste, var dock Georg Engelhard en av sin tids mest uppburne målare. Han arbetade inom ett vitt fält: utförde kyrktavlor, allegorier, historiska motiv och porträtt. Hans arbeten har ej sällan någonting vacklande och obestämt, vilket i förening med mycken ojämnhet i utförandet gör många av dem mindre tilltalande för konstkännaren. Han har dock efterlämnat verk, som vittnar om, att han, när han allvarligt uppbjöd sin förmåga, var mäktig till både varm och djup uppfattning samt hade stor skicklighet i färgbehandling och i framställningens enskildheter. Carducci, BartolommeoItalian Baroque Era Painter, ca.1560-1610 Thomas Hill1829-1908
Thomas Hill was born in England on September 11, 1829. At the age of 15, he emigrated to the United States with his family. They settled in Taunton, Massachusetts. In 1851, he married Charlotte Elizabeth Hawkins. They had nine children.
At the age of 24, Hill attended evening classes at the Pennsylvania Academy of the Fine Arts (PAFA) and studied under American painter Peter Frederick Rothermel (1812-1895). During his years as a student, Hill traveled to the White Mountains in New Hampshire as early as 1854 and sketched alongside members of the Hudson River School, such as Benjamin Champney. In 1856, Hill and his family moved to San Francisco, California.
With painter Virgil Williams and photographer Carleton Watkins, Hill made his first trip to the Yosemite Valley in 1865. The next year, Hill traveled to the East Coast and Europe. He established his family on the East Coast but continued to take sketching trips to the West Coast and to attend meetings of the San Francisco Art Association. He moved his family back to San Francisco in 1873.
Hill made yearly sketching trips to Yosemite, Mount Shasta, and, back east, to the White Mountains. Hill ran an art gallery and art supply store. He briefly acted as the interim director for the SFAA School of Design and went to Alaska on a commission for environmentalist John Muir. He lived on his stock market investments as well as his art proceeds. His marriage ended in the 1880s.
Toward the end of his life, he maintained a studio at Yosemite??s Wawona Hotel. After suffering a stroke, Hill left Yosemite and traveled up and down the California coast, including stops in Coronado, San Diego and Santa Barbara. He died in Raymond, California, on June 30, 1908, and is buried at Mountain View Cemetery in Oakland, California.
|